IF YOU'RE GOING TO...



Nu har vi äntligen kommit fram till västkusten i detta land och först nu har jag fått den stora äran att gästskriva ett par rader på bloggen.
Vi har i alla fall under de senaste två dagarna varit på besök i San Francisco. En mycket speciell stad med väldigt många sidor och jag kan inte säga annat än att jag är positivt överraskad.
När vi till slut steg upp och klev ut ur hotellrummet igår spatserade vi ner till centrum och satte oss i solen med varsin kaffe och tog det lite piano.
Idag har vi däremot varit lite mer effektiva och kanske en aning mer turister. Så vi tänkte norrut borde vara bästa sätt att utforska trevliga San Francisco. Vi tog en gammal klassisk Cable Car upp till Fisherman's Wharf och strosade runt på alla pirer tills klockan var K och det var dags att sätta sig på båten och tuffa ut till en liten ö mitt i San Francisco Bay som man i folkmun kallar Alcatraz. Det var intressant att se hur Al Capone och de andra gamla bovarna hade det.
Nu börjar vi komma in på småtimmarna här som vanligt och imorgon lämnar vi Fog City för att än en gång sätta oss i bilen på väg mot ny ort.
Ha de!


Kommentarer
Postat av: Elin Johansson

Va kul att DU skrev Eric! Mer sånt!! :)

2011-10-14 @ 17:18:13
Postat av: David

Sådär , bra inlägg eric ! Hoppas ni har det lika fint som det ser ut som att ni har :)

2011-10-15 @ 20:09:56
Postat av: Karin

Härliga bilder

2011-10-17 @ 14:23:42
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Avis blir jag! Ni verkar ha det toppen! Hälsa USA från mig :)

2011-10-22 @ 10:12:04
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0