DAGENS VISDOMSORD



När vi var i Tylösand vecka 29 i år var det inte bara fest som gällde. Vi var ju faktiskt också på yoga varje morgon. Instruktören Peter delade med sig av något han brukade upprepa för sig själv och det har varit lite av mitt mantra nu i sommar. Och eftersom att jag att jag känner några stycken som ofta hakar upp sig på saker som inte går ätt förändra tänkte jag dela med mig av vad Peter sa. Det kommer ursprungligen från Sinnesrobönen, men jag är inte religös utan tycker bara att det är ett väldigt bra visdomsord. 

Ge mig sinnesro
Att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
Och förstånd att inse skillnaden

Njut nu av dagen. Det ska jag göra med torghandel och allt vad det innebär, vem bryr sig om det regnar?! 


Kommentarer
Postat av: Elin J

Fina ord! Fina foton :) Puss

2011-09-03 @ 10:53:27
URL: http://photoaddiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0