ÖVERRASKNINGAR OCH MARKNADER



Det bästa med att inte lägga upp semesterbilderna från Indien förrän nu, en månad efter, är att jag får leva på semestern extra länge. En liten titt så har jag fyllt på med välbehövlig energi igen nu när snön yr utanför och termometern visar - 7,7 grader.
Som ni kanske vet så var resan till Indien ganska hemlig till en början. Frida visste ju inte om att jag satt mig på planet för att möta upp dem. Så efter en hel dag på planet kom jag fram, lite efter när det gäller tidszonerna, och överraskade ordentligt.  Efter att överraskningen lagt sig och vi fått i oss lite frukost åkte vi ut på äventyr med vår taxichaffis för dagen. Han tog oss till marknaden Dilli Haat där jag för första gången skulle testa mina prutningskunskaper. Det gick helt ok med tanke på att jag kom därifrån med ett par härligt randiga harembrallor. En överlycklig Jessica fick testsitta i en rickshaw och jag testade den underbara indiska maten för första gången.
Efter en härlig förmiddag tog taxin oss runt i Delhi och tillslut kom vi till vårt mål, ett härligt spa. Testade på shirodhara som innebär att man får en rinnande ström av varm olja i pannan. Ganska skönt faktiskt när man tillät kroppen att slappna av.
Det var första dagen av mitt Indien och jag kan lova att jag sov gott den natten. Inte en tanke på obehagliga kryp eller var filten ovanpå lakanet varit tidigare. Det är ett riktigt bra tecken på en trött Sarah! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0